آغاز عملیات پلیس انگلیس برای برچیدن كمپ معترضان ضدسرمایه داری از مركز لندن
نوشته شده توسط : abbuse

به گزارش ایرنا، معترضان ضدسرمایه داری موسوم به 'جنبش لندن را اشغال كنید' از حدود چهار ماه پیش محوطه مقابل كلیسای سنت پل را در منطقه مالی لندن موسوم به 'سیتی' به اشغال خود درآورده اند و صدها چادر را در آنجا برپا نموده اند.

دادگاه استیناف انگلیس روز چهارشنبه هفته گذشته تقاضای تجدید نظر معترضان ضدسرمایه داری لندن را نپذیرفت و اجازه نداد گروه موسوم به 'لندن را اشغال كنید' علیه حكم دادگاه عالی لندن تجدیدنظر خواهی كند.

قاضی دادگاه استیناف، پس از بررسی درخواست معترضان ضدسرمایه داری اعلام كرد كه رای دادگاه عالی مبنی بر ضرورت تخلیه محوطه مقابل كلیسای 'سنت پل' در شهر لندن قانونی است و امكان تجدیدنظر نسبت به آن وجود ندارد.

در پی این حكم، صدها پلیس و مامور اجرای احكام شهرداری، ساعتی قبل كمپ معترضان را محاصره كردند و جمع آوری چادرهای آنان را آغاز نمودند.

تعدادی از معترضان همچنان در آن محل حضور دارند و اعلام كرده اند كه به مقاومت خود برای حفظ كمپ ضدسرمایه داری ادامه خواهند داد.

آنان شعارهایی علیه سرمایه داران و بانكداران و ماموران پلیس سر می دهند و خواستار توقف عملیات جمع آوری چادرها هستند.

از حدود چهار ماه قبل صدها چادر در محوطه مقابل كلیسای 'سنت پل' كه در نزدیكی بازار بورس لندن قرار دارد برپا شده است و طی این مدت فعالان مدنی بطور مستمر به اعتراضات مسالمت آمیز خود علیه نظام سرمایه داری ادامه داده اند.

شهرداری منطقه 'سیتی' لندن چندین بار این معترضان را به سد معبر و بر هم زدن آرامش مردم آن منطقه و همچنین بازدیدكنندگان كلیسای سنت پل متهم كرده و خواستار برچیده شدن چادرها شده بود ولی این درخواست ها از سوی جنبش 'لندن را اشغال كنید' رد شد.

در پی بالاگرفتن اختلاف نظرها درباره حضور معترضان در مقابل كلیسای 'سنت پل'، مقامات شهرداری در اواخر سال گذشته میلادی به دادگاه شكایت كردند كه در نهایت قاضی دادگاه علیه معترضان رای داد.

فعالان جنبش ضدسرمایه داری انگلیس از عدم صدور اجازه تجدیدنظرخواهی از سوی دادگاه استیناف اظهار تاسف كرده اند.

یك سخنگوی این جنبش به ایرنا گفت: هر چند كه همه مسیرهای قضایی برای حفظ كمپ ضدسرمایه داری در مقابل كلیسای سنت پل طی شده است ولی ما همچنان به مبارزه خود ادامه خواهیم داد.

جنبش ضدسرمایه داری انگلیس در حال حاضر علاوه بر محوطه مقابل كلیسای 'سنت پل'، چند ساختمان و محوطه دیگر را نیز در مركز لندن در اشغال خود دارد كه فعلا شكایتی در مورد آنها مطرح نشده است.

یك فعال مدنی سرشناس انگلیسی و از حامیان جنبش ضدسرمایه داری پیشتر در مصاحبه با ایرنا از حكم دادگاه علیه معترضان ضدسرمایه داری اظهارتاسف كرده و گفته بود كه این معترضان طی ماه های گذشته به شیوه كاملا صلح آمیز و مدنی علیه بی عدالتی و ناكارآمدی نظام سرمایه داری مبارزه كرده اند.

'بروس كنت' درباره حكم دادگاه لندن مبنی بر ضرورت برچیده شدن چادرهای معترضان از مقابل كلیسای 'سنت پل'، اظهارداشت: من از شنیدن حكم دادگاه ناراحت و متاسف شدم، چرا كه اعتراضات جهانی علیه نظام سرمایه داری را یك اقدام مدنی درست می دانم كه می تواند به اصلاح نظام موجود كمك كند.

وی افزود: مخالفان نظام سرمایه داری در لندن همچون دیگر معترضان ضدسرمایه داری در سراسر جهان طی ماههای گذشته توانستند پیام بسیار قوی و موثری را برای مردم و مسئولان بفرستند. آنان بسیار سازمان یافته و مدنی هستند و همه مقررات را رعایت كرده اند بنابراین برخورد با این معترضان اقدام درستی نیست.

اروپام**345





:: برچسب‌ها: فرانسه , کنسرت ,
:: بازدید از این مطلب : 354
|
امتیاز مطلب : 1
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : سه شنبه 9 اسفند 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: